tirsdag den 11. juni 2013

Spritnyt DeubleE album "Hertugen" featurer Valbjørn



Så er min gode ven DeubleEs album landet. Det går under navnet "Hertugen" og udkom den dag vi holdte release i sidste uge på Stengade (grundlovsdag). Det er produceret af Tau Mau og Mikkel Nørtoft.

Som man naturligvis kan forvente er der ordentlig smæk på, for er der noget unge Deuble ikke gør er det at gå i for små sko. Det her er musik der veloplagt hvis man står og skal sniffe en tommelfingertyk linje coke, smække en kælling med baghånden trukket helt tilbage, eller hvis man bare har i sinde at indtage en 6-pack Tuborg sommerdrik (den med halvt øl og halvt lemonade) stille og roligt.

Der er 9 numre på skiven, og jeg har været så heldig at droppe noget shit på et af dem. Det hedder "Tilbage" (ikke at forveksle med "Tilbage" fra min egen skive). Deuble dropper noget dybt og seriøst på tracket om Rallemus (RIP), men formår trods strid modvind at holde det positivt.

Jeg prøver ydmygt at ramme tonen og David Dieu blesser os med et fremragende omkvæd, så hey det er præcis samme konstellation som Sandheden tracket "Gigantisk triumf" vores outronummer fra "Grovboksen".

Masser af nice tracks i mellem, men tror lige nu at min favorit er den storslåede "Har det for vildt". Der er desuden feats af Kim Hot, Bawl Disney, Abbaz, Skygg, Tau Mau og Pede B. Den her har kørt i massiv rotation den seneste uges tid.

Hør DeubleE Hertugen her
Køb HERTUGEN HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar