Ny Kasperbroue video på noget jeg-sidder-i-en-stol og rapper shit. Mr. optimal er her rappet over et Action Bronson beat, men originalversionen af produceret af Ocansey og at finde på hr. Broues kommende EP. Peeeeep
lørdag den 12. maj 2012
Kasperbroue - Mr. optimal video
Ny Kasperbroue video på noget jeg-sidder-i-en-stol og rapper shit. Mr. optimal er her rappet over et Action Bronson beat, men originalversionen af produceret af Ocansey og at finde på hr. Broues kommende EP. Peeeeep
fredag den 20. april 2012
Actionspeax louder than words mixtape feat. Valbjørn download
Download
Ovenstående er linket til www.gratismixtape.dk. Find link længere nede og tryk på cover
Jeg har villet poste den her i lang tid, men er bare kommet fra det igen. Det her er mixtapet der featurer alle Actionspeax tracksene fra 2004 til 2007. Det her er intet mindre end dansk hip hop historie, og featurer 13 tracks med intet mindre end 50 plus danske MCer på, og man finder nok ikke noget andet mixtape der repræsenterer så bredt et udsnit af hvordan den danske rapscene var på det her tidspunkt. Højst anbefalelsesværdigt.
Jeg medvirker på tracket "Er jeg helt gak gak mor?" der desuden featurer Patrick B, Majid, Meller og Johnny Hefty, som var Actionspeax mand i marken, og som har gjort det her vilde projekt en realitet. Det er produceret af Lil Jay, og blev indspillet i 2006.
Ovenstående er linket til www.gratismixtape.dk. Find link længere nede og tryk på cover
Jeg har villet poste den her i lang tid, men er bare kommet fra det igen. Det her er mixtapet der featurer alle Actionspeax tracksene fra 2004 til 2007. Det her er intet mindre end dansk hip hop historie, og featurer 13 tracks med intet mindre end 50 plus danske MCer på, og man finder nok ikke noget andet mixtape der repræsenterer så bredt et udsnit af hvordan den danske rapscene var på det her tidspunkt. Højst anbefalelsesværdigt.
Jeg medvirker på tracket "Er jeg helt gak gak mor?" der desuden featurer Patrick B, Majid, Meller og Johnny Hefty, som var Actionspeax mand i marken, og som har gjort det her vilde projekt en realitet. Det er produceret af Lil Jay, og blev indspillet i 2006.
Etiketter:
actionspeax,
johnny hefty,
lil jay,
louder than words,
meller,
patrick b,
valbjørn
søndag den 15. april 2012
Blodrød Musik - Blodrød anthem video
Det er fedt at se at der rent faktisk stadig er nogle enkelte der holder flaget for noget hardcore shit. Nogen gange har jeg det som jeg står helt alene med det her Lejligheden shit. Når det kommer til dansk rap er der sgu ærlig talt langt mellem snapsene, men det her er et af de bedste danske rapnumre jeg har hørt et stykke tid, og så bliver der namedroppet både Roc Marci og Mobb.
Et killersample og ondsindet Aalborgensisk rap. Say no more...
Etiketter:
anthem,
blodrød musik,
simon red,
trueilla
mandag den 9. april 2012
Historien bag "Gråhåret spåkone"
"Gråhåret spåkone" videoen er instrueret og klippet af moi. Beatet er produceret af Wryck. Som der er flere internetgangsters, der har påpeget så bærer det en vis lighed med "Blåtonet gråzone", det gamle Clemens nummer, og ja, det er da også en art bearbejdning af det gamle nummer fra "Regnskabets time".
Jeg vidste at Wryck havde lavet flere tracks på nogle af de gamle Clemens skiver, men havde aldrig helt fundet ud af hvilke. Når jeg spurgte kunne han ikke lige sådan huske det, hvad når man kender Wryck egentlig lyder meget plausibelt.
Tilfældet var at der er to dansk rap numre jeg i lang tid har haft lyst til at lave en coverversion af. Det ene er et MC Einar nummer, som jeg ikke gider sige hvilket, da jeg stadig kan nå det inden jeg har planlagt at dø. Det andet var "Blåtonet".
Mortito var for et par år siden i gang med hans anden plade, som Wryck var inde over. Det var faktisk her det var meningen at lave "Gråhåret spåkone", hvad jeg syntes var en fantastisk idé, da originaltracket er et af mine alltime yndlingstracks. Da Mortito senere fortalte mig det var droppet, var jeg naturligvis frisk på at bruge idéen på min plade "Lejligheden til venstre", og desuden passede den perfekt ind i mit koncept. Pladen var at Mortito skulle være med på feature, men han følte vist ikke for det eller whatever. Heldigvis endte han med at droppe noget på det track der hedder "Adrenalin marathon", så det er all good, så shout out til Mortito for at lade mig løbe med det.
Der er flere der har ment at jeg burde få Clemens til at droppe noget på det, og jo det kunne jo også være fedt. Men for det første har han jo lavet nummeret en gang, og for det andet laver han nu noget musik der sådan set er den diametrale modsætning til Valbjørn og "Lejligheden til venstre" lige nu, og for det tredje så kender jeg ham ikke, og som altid har jeg kun homies med, og det gælder også den her plade.
De her vokalbidder der er liggende er nogle jeg har snuppet fra en film om den danske postpunkscene, der hedder "Totem".
Jeg er stolt som ind i helvede af den her video, og har optur over den gode respons vi har fået på den. Hardcore er ikke død, det lugter bare underligt...
Etiketter:
blåtonet gråzone,
clemens,
gråhåret spåkone,
mc einar,
mortito,
valbjørn,
wryck
mandag den 26. marts 2012
SPOL OPdate (beta): [VIDEO] Jacob Valbjørn "Gråhåret Spåkone"
SPOL OPdate (beta): [VIDEO] Jacob Valbjørn "Gråhåret Spåkone": Fantastisk hyldest/fortolkning/whatever af Clemens' "Gråtonet Blåzone", som endda er produceret af Wryck som også stod bag den gamle klassiker...
lørdag den 24. marts 2012
Valbjørn - se den nye "Gråhåret spåkone" video
Har lige været til fed Action Bronson koncert på Loppen. Her er min nye video "Gråhåret spåkone". Gider ikke skrive en masse pis nu, da jeg er træt af helvede til, så det må blive senere. Tjek op og del gerne som pesten.
tirsdag den 20. marts 2012
Bryxtofte - Bryxtofte... og damerne video
Jeg er blevet venligt men bestemt opfordret af den på overfladen meget flinke (men bag den flinke facade et ondsindet monster) Bryxtofte til at lægge hans nye video op.
Fuck it, jeg havde sgu nok gjort det alligevel, men det der med at være aktuel er ikke lige noget jeg gør så meget i. Anyways, den her videos modeller tager sgu dansk raps normalt ret bustede hoes ud med flere længder, og alene det er grund til at peep, og så får man naturligvis altid hip hop bonuspoint for at optage video i New York.
Jeg var til Bryxtoftes showcase for nylig på Rust hvor han spillede tracks fra hans kommende EP, som kommer forhåbentlig snart.
Bryxtofte er som en del af 4Fod med på "Lejligheden til venstre" på tracket "Anden sal til venstre", som jeg pønser på at lave en video til på et tidspunkt.
Abonner på:
Opslag (Atom)

