tirsdag den 15. marts 2011

Biblen udkommer i morgen!!!

Så er det den tid på året hvor biblen udkommer. Det vil sige Michelin guiden for main cities heriblandt København. Alle topniveaukokke får ingen søvn i nat, og må leve med hvad der føles som et kæmpe hul i maven. Nogle får succes andre går konkurs som følge af en lille rød bog, der udkommer i morgen. Michelinstjerner? Jeg burde være ligeglad.

I morgen falder en dom, der afgør folks liv. Hvem siger mad ikke handler om liv eller død? Jeg plejede at tro meget på guiden, men disse dage ved jeg snart ikke mere hvad jeg tror på. Jeg ville ønske jeg bare kunne tro på Gud. I stedet er jeg dømt til at pace mig selv til grænsen af sindsyge ved at lave musik, og jeg er ved at være rigtig træt, og ved ikke om jeg kan blive ved med at fortsætte. Gud, Michelin, musik. Hvem ved hvad? og hvorfor gør vi de ting som vi gør? Er det selvfedme, selviscenesættelse, egomassage eller noget så romantisk som kunst. I bund og grund er det vel bare en sofistikeret form for tidsfordriv indtil vi skal dø.

Uanset hvad afgør den bog også hvordan min dagligdag bliver. Vi får se i morgen...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar