søndag den 16. december 2012

Rapslam battles #6 i Pumpehuset - første og sidste gang Jørgen nogensinde har tabt i noget overhovedet


Igår var store battleaften i Pumpehuset, med det hidtil største rapslam arrangement, så vidt jeg kan forstå. Undertegnede og Aeon var oppe mod MC Dave og Sjurdur· og vi tog et L mod to dygtige unge dudes der trak den hjem på en virkelig god timing, gode backups og ikke mindst et væld af snaps (ikke det man drikker).

Vi fik helt sikkert nogle gode ind mod dem, men de fik publikum med sig tidligt og det formåede vi ikke rigtig at vende. Vores mere hardcore stil mod deres afvæbnende humoristiske var sgu nok lidt et mismatch rent stilmæssigt. Flere har sagt til mig at vi havde mere at tabe end dem eftersom vi har gjort det længere og har mere på CVet, hvad der sikkert afholder flere af de andre ældre MCer (30erne er de nye tyvere, de lyver...) fra at stille op. Det er muligvis sandt, men på den anden side at tænke sådan er noget suckashit. Uanset om man laver mad på en førende restaurant, er den hårdeste rimspytter eller bedste sangskriver, så skal man for helvede have en form for respons, og det fede ved rapslam er den fucking direkte respons man får lige i sit fjæs på godt og ondt.

Som en sidebemærkning kan nævnes at jeg var sikker på at Aeon havde påstået Sjurdur var fra Island, så stort set alle vores linjer drejede sig om dette. Samme dag vi skulle battle snakkede vi om det, og han påstod her at det havde han aldrig sagt. Det var jeg sgu ret overbevist om, men det er muligt jeg har taget fejl. Som alle der så battlen ved, så viste det sig jo også at han var fra Færøerne, hvad lidt tog brodden ud af nogen af linjerne hahaha.

Anyways det var en fed, fed aften med masser af gode folk i huset, og et imponerende højt niveau på kampene, og en glædelig overraskelse at min dude Bryxtofte var kommet i huset (straight outta Brooklyn like Matty Rich).

Men udover det, fucking god træning for min THC-inficerede hjerne, og godt for at holde sig skarp med stemmeføringen, så man kan godt, ihvertfald for mig, se det som en træningslejr til at kunne lave fede sange. Til de her battles bruger man groteske mængder tid, og jeg har faktisk glædet mig længe til at vende tilbage til det jeg gør, hvad er at lave bannerførende musik, da jeg har en masse idéer der hober sig op, og har noget ekstraordinært shit i støbeskeen jeg glæder mig til at kunne dedikere mig 100 procent til. Men det kunne da godt være man lige skulle fyre op for en battle til på et tidspunkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar