torsdag den 2. september 2010

Suicide på Statens Museum for Kunst



Alle der ikke var til Suicide koncert på Statens Museum for Kunst er nu officielt erklæret en gang fucking idioter. Ja, jeg sagde, jeg mente det, for der er blevet sovet i timen. Rygtet gik på at de kunne have solgt 3 gange så mange billetter som der var pladser, men tjah....

For the record kan vi lige nævne, at ja, det bliver regnet for blasfemisk at kalde sin gruppe for Selvmord.

Tak til Lars Top Galia, ex-Sort Sol, og hans Art Freq, som havde stået for denne helt ekstraordinære koncert. Jeg kan ikke sige mig fra for at jeg var en anelse skeptisk overfor denne koncert efter jeg så Suicide koncerten inden Iggy og Stooges spillede i London tidligere på året. Denne koncert var ligesom et sted mellem fantastisk og skuffende. De aldrende gentlemænd Martin Rev og Alan Vega har det skam stadigvæk, og selvom atmosfæren under deres koncerter jo helt tydeligt er blevet mildere med årene, så var det stadig en stor oplevelse.

Jeg læste en anmeldelse af Mathias Nielsen fra BT, som helt åbenlyst er retarderet. Manden er fuldstændig spejlblank, og har det vist bedre hjemme i lænestolen med Phil Collins greatest hits.

De kom sgu endda og gav ekstranummer, og intet mindre end "Dream baby dream".

Iøvrigt props til DJ Trentemøller, som åbenbart har rigtig god musiksmag, som spillede et cool Suicide inspireret sæt, at dømme ud fra det jeg hørte.

På "Lejligheden til venstre" vil man kunne ane en del Suicide inspiration, da dette vel nok er min alltime favorite gruppe, ikke mindst på nummeret "Anden sal til venstre", som featurer 4Fod, som udover at være på min kommende plade, også er at finde på DJ Wrycks mixtape "Hvad er kunst?", som er ude lige nu.

Jeg er forbavset over så mange folk mødte frem. Jeg har spillet Suicide for alle jeg kender, og jeg har faktisk stadig ikke mødt nogen som ikke deciderede hadede det.

Nedenunder et klip fra de gode gamle dage fra dengang alle stadig hadede Suicide. "Ghostrider".




Sort Sols coverversion af Ghostrider. Nummeret som MIA har samplet på hendes single "Born free". Intet slår dog originalen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar