søndag den 20. februar 2011

Blodsbrødre EP til digitalt salg



Blodsbrødre - Skab dig EPen er nu kommet til salg igen. Denne gang er det strictly digitalt, og skiven kan købes inde på Runforcovers hjemmeside for den aldeles retfærdige pris af sølle 48 kroner.

http://www.klicktrack.com/runforcover/releases/blodsbrdre/skab-dig

1. Syg underholdning
2. Skab dig
3. En plads i solen
4. Kommercielt selvmord feat. 4Fod
5. Spyt
6. Økopige
7. Ikke for begyndere

Tilbage i 2004, da jeg lavede dette næsten mesterværk sammen med Tateren blev der trykt 300 eksemplarer. De 300 fik vi overraskende for os selv ihvertfald, hurtigt solgt. Som en lille anekdote kan jeg fortælle at en pusher i Aalborg var så nede med det at han skubbede 30 eksemplarer fra hans lejlighed (samtidig med han naturligvis skubbede en del andet).

Jeg opdagede for nyligt at den rent faktisk lå på en hjemmeside til fri download. Det er fint med mig, men det er naturligvis endnu finere hvis der bliver lagt 48 kroner for den, for det er den så absolut værd.

Jeg er utrolig stolt af den plade. Det er slet ikke som nu, hvor det er fuldstændig gnidningsfrit for mig at lave en plade (yeah right, lejligheden til venstre coming soon!). Vi var fuldstændig på bar bund, og jeg troede på det tidspunkt at mixning bare betød at man stillede niveauerne og lagde lidt delay på noget shit. Det jeg er stolt over er at vi lavede lortet med en DIY attitude mod alle odds, og vi formåede at skabe lidt røre i hip hop andedammen med den.

Bare for at få en ting på det rene. Blodsbrødre er et originalt crew baseret i Frederikshavn. Selvom vi tilsyneladende kun var to i gruppen repræsenterede vi hele banden på noget Wu Tang shit.

Teksterne er hovedsageligt aggressive punchlines, stodderliv og bare generelt på noget shit. Den tid minder mig om at sidde kogt op i en kælder og høre monotone beats. Hyggeligt!!!

Dengang var det spændende for mig at mit navn overhovedet blev nævnt på en hjemmeside. Jeg kan huske da vi fik en nyhed på danskrap var det under en overskrift der hed noget i stil med "Røre i undergrunden", og her blev vi nævnt sammen med to andre undergrundsudgivelser. Så snobagtige var raphjemmesiderne overfor os. Vi fik ikke engang vores egen fucking nyhed!!!

Den eneste feature på pladen var 4Fod, og så vidt jeg husker lagde de nummeret "Kommercielt selvmord" (som vi iøvrigt spillede på Copenhagen Jazzhouse på et tidspunkt) op på deres hjemmeside. De var ligesom made dudes i undergrunden, og pludselig var det et 4Fod nummer featuring Blodsbrødre. Fuck det, det gjorde i det mindste at folk hørte vores shit, og at de blev nødt til at anerkende at vi havde noget shit.

Pladen var produceret af Tateren, Lil Jay, LB Boogie, Simon Birch og DJ Create fra Elite Fleet.

Det havde været rigtig fedt at tage alle de erfaringer vi havde gjort os fra vores utallige demoer og "Skab dig" udgivelse og lavet det til et helt Blodsbrødre album. Det ville jeg have elsket, men sådan skulle det jo som bekendt ikke gå. Måske i et andet liv.

Skab dig knægt...

"flere syge jyder end det danske politikorps"

Hvis du er nede med "Lejligheden til venstre" ville jeg sætte pris på hvis du ville blive fast læser. Så bliver du simpelthen tæppebombet med cyberkys og det der er være. COME ON SON!!!

1 kommentar: