torsdag den 13. januar 2011

I Næverland med Aeon, Mental og Excel




Jeg har lige tilbragt to dage i Næstved. Jeg er ikke helt sikker på hvor det ligger, men det er ihvertfald et sted på Sjælland. Jeg tog sgu bare toget ud for at hænge med Næstved crewet, og gøre obligatoriske hip hop aktiviteter som at lave tracks og drikke dansk pilsner. Det er god hip hop stil, og samtidig med det arbejdede vi på nogle nye numre.

Det blev til to tracks, som blev aldeles sprøde, og jeg kan vist uden at prale godt sige at der ikke er nogen, der har angrebet dansk rap på den måde før.
Excel står bag produktionerne. Udgangspunktet er at lave rap på dansk, som man rent faktisk selv gider høre, for lad os sige det som det er. Det var et rigtigt lorteår for dansksproget rap. Hvis man ser bort fra Sandheden og Pede B pladen var der ikke meget at komme efter (Adam Sampler whut up!). Hvor mange rappere kan se sig selv i spejlet og sige de selv ville købe deres egen plade?

Begge tracks er med undertegnede og Aeon, som i mine øjne er en af dansk raps mest undervurderede dudes. Jeg kan umiddelbart ikke komme i tanke om nogen der er så skarpe, der ikke har en udgivelse på CVet. Det track vi arbejdede på på andendagen er desuden featuring Mental, som har en de bedste stemmer i dansk rap. Shoutout til David der stod for teknikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar